4 USERS & 7 GUESTS ONLINE

REGISTER
 
 
 
 
About Us

DOUBLE DUTCH CLAN


Algemeen reglement
Onderstaande regels dienen door ieder clan-lid te worden gelezen en worden nageleefd. (Uitzonderingen op de regel aan het eind van dit document)

================================
1 Algemeen (1-14)
================================

1. Leeftijd
DoubleDutch hanteert een minimum leeftijd van 16 jaar om toegelaten te worden tot de clan. Iemand onder de 16 kan de clan niet joinen en mag ook niet op TeamSpeak (TS) komen. Uitsluitend clanleaders hebben de mogelijkheid om hier - in uitzonderlijke gevallen - van af te wijken. Dit vereist de unanieme goedkeuring van alle clanleaders. Ieder member die (zonder voorafgaande toestemming van de clanleaders) jonger dan 16 blijkt te zijn, krijgt onherroepelijk een permanente clankick.

2. Clantag
DD clanleden dienen hun clantag en naam te voeren zoals deze bekend is binnen de clan. Bijvoorbeeld: [DD] Membernaam, [dd] Recruitnaam.

3. Recruitperiode
Als je de clan wilt joinen, maak je eerst een account aan op de site en daarna een jointopic (Menu: info ->DD Joinen). Je geeft hier aan in welke squad je mee wilt spelen. Als je geaccepteerd wordt, begint jouw trial/recruit periode.

Standaard is een trial periode (waarbij je de tag [dd] gebruikt) 2 tot 4 weken, waarin je (1 a 2 keer per week minimaal) actief online dient te zijn op de site en TS. In deze periode bekijkt de squadleader of je binnen de clan past. Heeft dit een positief resultaat, dan maakt de squadleader een post aan onder de titel: Nieuwe members. Vanaf dat moment ben je een volwaardig DD lid. Een negatief resultaat van je trial betekent dat je de clan en teamspeak moet verlaten.

Nadat je de trail periode succesvol hebt doorlopen, kan je meerdere squads joinen. Hiervoor kan je terecht bij de squadleader van de squad die je wil joinen.

4. Registratie en gebruik Nickname
De naam waarmee je je registreert op de site, dien je ook te gebruiken in-game, op xfire, steam en op TS. Mocht dit technisch niet mogelijk zijn, dan maak je een topic aan op het forum zodat iedereen op de hoogte is dat je ook een andere naam gebruikt. Aanpassen van een nickname is toegestaan, maar beperk dit zoveel mogelijk.

Het is te allen tijde verboden de nicknaam te gebruiken van een ander DDlid. De leiding kan dan namelijk niet direct zien wie de speler echt is. Indien de speler dan een overtreding maakt van de regels, kan per ongeluk een waarschuwing gegeven worden aan de persoon die niets fout doet.

5. DoubleDutch Support Systeem
Voor vragen over teamspeak/administratie/gameservers/rechten/website vragen we je om gebruik te maken van het DoubleDutch Support Systeem. Dit is een ticket systeem waar je je probleem kan melden, direct bij de juiste persoon.

6. Meerdere Clans
Het is niet toegestaan om deel uit te maken van andere clans terwijl je binnen onze clan actief bent, behalve als hiervoor toestemming is gegeven door het bestuur.

7. Gedrag
Behandel je medegamers met respect, respecteer ook de jongere/nieuwe gamers onder ons. Ook wij hebben het gamen tenslotte moeten leren. Schelden en beledigende, kwetsende of discriminerende opmerkingen worden niet getolereerd. Wees behulpzaam en objectief.

8. Cheaten/Bots
Het is niet toegestaan, op welke manier dan ook, cheats of bots te gebruiken. Wordt er ontdekt dat je cheat, dan moet je per direct de clan verlaten. Beschuldig nooit iemand van cheaten of gebruik van bots, behalve als je het met harde bewijzen kunt aantonen. Ga hiervoor naar een squadleader of clanleader.

Je bent ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor je account. Indien iemand anders cheat onder jouw account, kun je uit de clan gekickt worden.

9. Leiding
Double Dutch werkt via een rangen structuur (zoals weergegeven op de website). Luister altijd naar een squadleader/-manager of clanleader. Zij bepalen de regels en handhaven deze om het gezellig te houden. Ga dus niet tegen deze mensen in, je bent hier vrijwillig gekomen en als de regels je niet aanstaan, dien je het lidmaatschap van deze clan te beëindigen. Heb je het idee dat een leader of manager de regels niet goed uitvoert, dan geef je dit aan bij de ClanLeader.

10. Actieve deelname in de clan
Elk DDlid dient actief met de clan te spelen en aanwezig te zijn op TS. Squadleaders gebruiken de squad management tool, waarin gekeken wordt of je de site regelmatig bekijkt en of je regelmatig op TS komt. Ben je er, zonder berichtgeving aan de squadleader, vier aaneengesloten weken niet? Je wordt dan uit de clan gehaald en dan krijg je de status visitor. Geef dus altijd aan wanneer je op vakantie gaat/internet of pc problemen hebt, etc.

Indien je later terug wilt keren bij de clan, dan bepaalt een squadleader of je opnieuw je recruit periode dient te doorstaan.

11. Externe Communicatie
Alleen het bestuur is de officiële vertegenwoordiging van de clan. Het geven van interviews, posten van informatie over DD op een externe forum of op andere spellen, etc, wordt door leden van het bestuur gedaan. Wil je hier zelf een bijdrage in leveren? Neem dan vooraf contact op met het bestuur. Afspraken e.d. die zonder voorafgaande toestemming van het bestuur zijn gemaakt, zijn niet geldig.

12. Donaties
DoubleDutch werkt met een donatie systeem op vrijwillige basis. Donaties zijn de inkomsten waar DD van bestaat. We betalen hiervan de servers, website, Teamspeak, promotie etc etc etc.. Donateurs krijgen de status: Clan admin. Een donatie is minimaal 10 euro per kwartaal (maar meer is absoluut welkom). Per email en forum post zal je over de donatie mogelijkheden geïnformeerd worden. Je kunt daarnaast altijd tussendoor doneren. Je krijgt dan tot het einde van dit kwartaal de voordelen die hierbij horen. Een donatie wordt niet teruggestort wanneer een lid de clan (al dan niet vrijwillig) verlaat.

Clanleaders gebruiken de inkomsten van donaties voor het onderhouden en uitbreiden van de clan.

13. Events
Elk lid kan meegaan naar een event wat DoubleDutch organiseert of regelt. Gedraag je tijdens dit event, want je bent daar representatief voor de naam van DoubleDutch. Je apparatuur en andere eigendommen neem je altijd mee op eigen risico. Double Dutch accepteert op geen enkele wijze aansprakelijkheid voor schade, diefstal of letsel. Let tijdens een event niet alleen op je eigen spullen, maar houdt ook een oogje op de eigendommen van anderen. Ook bij events geldt de rangenstructuur zoals deze online geldt.

14. Uitvoering van de regels/waarschuwingsysteem (BELANGRIJK!)
Elke squadleader/-manager en clanleader controleert of er regels overtreden worden. Hierbij hanteren we het volgende waarschuwingssysteem:

Bij iedere overtreding krijgt de persoon in kwestie een waarschuwing. Na meerdere waarschuwingen, volgt een eerste officiële waarschuwing. Na drie officiële waarschuwingen vindt een clankick plaats. Officiële waarschuwingen worden gedocumenteerd en blijven permanent gelden.

- Officiële waarschuwing 1: Wordt gegeven door de squadmanager of leader.
- Officiële waarschuwing 2: Wordt gegeven door de squadleader.
- Officiële waarschuwing 3: Wordt besproken met de squadleader en manager.
De clanleader geeft de derde waarschuwing en voert de clankick uit.

================================
2 Teamspeak (TS) (1-9)
================================

1. Actief
Elk DDlid dient gebruik te maken van TS wanneer in teamverband gespeeld wordt. Dit om de communicatie duidelijk te houden en om gezelligheid te creëren. De inloggevens van TS zijn aan de rechterkant op de site te vinden.

2. Visitors
DoubleDutch laat visitors toe op TS. Bijvoorbeeld als een vriend of partnerclan komt vergaderen of gamen. Visitors kunnen niet in game channels komen, alleen in de algemene en gezelligheidschannels. Een visitor dient dus altijd gesleept te worden door een squadleader of member met de benodigde rechten. De persoon die de visitor sleept is 100% verantwoordelijk voor hem/haar en moet daarom in hetzelfde TS kanaal blijven.

Regelmatig terugkerende visitors worden uitgenodigd om de clan te joinen. Vanaf dit moment krijgen ze een week om dit te beslissen, daarna zijn zij niet meer welkom op onze TS.

3. Push-to-Talk
Op TS is het verplicht om Push-to-Talk te gebruiken. Voice Activation, waar achtergrond geluiden continu meekomen, is niet toegestaan.

4. Muziek draaien en Gezelligheidspraat
Muziek draaien in de channels is niet toegestaan. In sommige channels is het ook niet toegestaan om te praten over andere zaken dan ingame gerelateerde zaken. Dit staat altijd in de naam van de channel en/of de description.

5. Kicken/Bannen van TS
Leden met beheerrechten op TS mogen personen die de regels overtreden een kick en/of ban geven. Geef voorafgaand een waarschuwing en spreek de persoon eventueel eerst persoonlijk om hem/haar te wijzen op de overtreding. Een kick of ban dient altijd voorzien te zijn van een duidelijke reden.

Permanent bans worden alleen gegeven door squadleaders en clanleaders.

6. War channels
Er zijn speciale warchannels aanwezig op de DD teamspeak. War channels staan bijna onderaan de lijst met channels. Deze zijn ervoor gemaakt, zodat mensen niet gestoord worden... Ze zijn namelijk bezig met een war! Als je niet deelneemt aan de war, mag je niet in deze kanalen komen. Poke de persoon die je nodig hebt, of spreek hem/haar aan met een ingame/steam/xfire chat. Reageert hij/zij niet? Dan dien je te wachten tot de war over is.

7. [RANG] Leader/Manager Channels
Rang channels, te vinden onderaan de lijst met channels, zijn alleen toegankelijk voor personen van de betreffende rang.

8. Slepen uit channels
Het is niet toegestaan personen, zonder voorafgaand bericht, te slepen uit een channel. Poke of textmessage altijd de persoon of hij gesleept kan/wil worden. Leidinggevenden mogen personen met geldige redenen wel zonder berichtgeving slepen.

9. Hulp
Voor vragen over je headset, push-to-talk of andere TS vragen, dien je je squadleader te vragen om hulp. Andere vragen over TS, over kanalen, clientupdates, of errors moet het support systeem van doubledutch gebruikt worden.

================================
3 Site en Forum (1-8)
================================

1. Actief
Lees het forum en de site regelmatig. Maak de site bijvoorbeeld je startpagina. Dit vinden wij belangrijk, omdat hier alles wordt gecommuniceerd wat voor jouw squad belangrijk is. Lees je de site twee weken niet, dan kan het zomaar zijn dat je een Dutch Cup voor je favoriete game gemist hebt.

2. Een schoon forum
Reageer niet onnodig vaak in een topic die niet relevant voor je is. Bijvoorbeeld topics van een andere squad.

3. Gedrag
Ook op het forum geldt: niet schelden of irritant doen. Accepteer besluiten van Clanleader. Mocht je het niet eens zijn met beslissingen, stuur dan een PM/E-mail of spreek de betreffende persoon aan op TS.

4. Duidelijke taal en spelling
Geef je post een duidelijke titel. Wees altijd duidelijk in je post, gebruik goed Nederlands en lees je post ook na op spelfouten. Maak ook duidelijk in je beginpost wat de reden is van je post. Heb je een probleem of wil je een discussie starten of ben je op zoek naar de meningen van de rest van de members.

5. Sfeer
Verwelkom nieuwe spelers voor je squad. Post dus een leuke reply op DD Join topics. Feliciteer members die jarig zijn. Wens mensen een fijne vakantie. Doe dit bij andere members, en zij zullen het ook bij jou doen. Zo voelt iedereen zich snel thuis bij DD.

6. On-topic
Houd topics on-topic. Lees daarom ook altijd eerst de beginpost en regeer niet alleen op de laatste post. Offtopic is soms leuk, maar deze posts kunnen verwijderd worden als het doel van het topic wordt belemmerd.

7. Klachten niet bedoeld voor het forum
Vind je iets niet leuk of niet kunnen? Klop dan altijd aan bij de squadleader of -manager. Zij zijn ervoor om zaken op te lossen. Een forumpost is niet een middel dat een snelle oplossing bied.

8. Edit/Move/Close/Delete Topics
Members dienen topics en berichten te plaatsen op de juiste plek in het forum. Movies zijn voor filmpjes van gamers, of van een game waar we wat mee hebben. Off-topic is voor alles wat grappig is, en niet te maken heeft met onze clan. Daar kunnen dus ook filmpjes in komen van dumpert, youtube etc..

Iedereen dient zijn/haar rechten op het forum verantwoordelijk in te zetten. Maak bij wijzigingen altijd in het topic een post aan, waarin je uitlegt waarom je iets doet. "Ik close dit topic omdat...", "Ik edit deze post vanwege ongepast taalgebruik". Topics verwijderen is niet toegestaan, tenzij het topic dubbel is aangemaakt!

================================
4 Server Regels (1-6)
================================

1. Gedrag
Gedraag je netjes op de servers. Geen gescheld of gezeur. Speel voor het plezier. Ook tegen niet-DDmensen. Zij zijn juist mensen die zich welkom moeten voelen door DDmembers.

2. Gameplay
Houd het gezellig op de server. Bij Teamplay verdelen DDmembers zich, mocht dit niet automatisch gebeuren. Switch dus niet van kant, als er een andere ddmember aan die kant zit.

Wil je een andere mode spelen op de server, dan kun je dit aangeven bij de squadleader/-managers. Zij zullen dan kijken of er een meerderheid is die een andere mode willen spelen.

3. DDservers
DD gameservers worden gefinancierd door de members die donaties doen aan de clan. Hoe meer donaties, des te meer servers er kunnen bestaan. Overweeg daarom een donatie als je gebruikmaakt van de servers van DD, want zonder donaties zijn er geen servers.

Speel zoveel mogelijk op DDservers. Als een server leegstaat kost hij ons onnodig geld. Zie je lange tijd een leegstaande DDserver, geef je squadleader/-manager dan een seintje.

4. In-game Regels
Op de server gelden verschillende regels, afhankelijk van het spel en de spelmodus. Deze worden standaard aangegeven op de chat. Volg deze regels en attendeer spelers erop dat ze deze moeten lezen. Is een regel niet duidelijk? Geef dit dan aan bij de squadleader van de game, en probeer na te gaan welke regels de meeste spelers hanteren. Ga dus niet noobtuben bijvoorbeeld, als iedereen zegt dat ze dat liever niet hebben. (Ook als het geen regel is).

5. Kicken/Bannen
Clan admins, en squadleaders/-managers hebben (indien technisch mogelijk) de rechten om spelers te kicken en te bannen van de server. Dit moet altijd voorafgaan door meerdere waarschuwingen via de ingame-chat, of als het een DDlid betreft, via TS. Bij de kick/ban dient ook de reden te staan, als dit technisch mogelijk is.

6. Plaatsmaken
DDmembers hebben voorrang op niet-DDmembers op de server. Als een server vol zit dient er plaatsgemaakt te worden, door middel van een kick, voor een DDmembers. Dit kan automatisch gebeuren door een script van DD, of handmatig door de squadleader/-manager van de game. Als je ze bezit, mag je zelf ook je rechten gebruiken om een plaats voor jezelf of andere DDmembers te maken op de server.

================================
5 Uitzondering op de regel (1-2)
================================

Het komt soms voor dat een regel die we willen toepassen, botst met het gevoel wat wij als clan willen uitstralen. Dan komen regels onmenselijk over en kunnen we terugvallen op de uitzondering op de regel.

1. Joinen van members jonger dan 16
Iemand onder de 16 kan alleen DD joinen als een compleet team, van minimaal vijf members, overkomt uit een andere clan. Stel: een team van vijf personen wil DD joinen: er zijn bijvoorbeeld vier members 18 jaar en één persoon is 15 jaar. Omdat dit team al langer samenspeelt willen we hen graag bij onze clan hebben, en vinden we het niet acceptabel om dan één persoon niet te accepteren.

Dit lid van 15 krijgt dan een speciale regeling, waarin we afwijken van de regel: Algemeen(13). Dit lid krijgt geen drie officiële waarschuwingen en dan een clankick, maar wordt direct gekickt na de eerste waarschuwing.

Alle andere vormen van members die willen joinen maar geen 16 zijn, vallen niet onder deze uitzonderingsregel.

2. Cheaten/Hacken grijs gebied
Soms komt het voor dat een regel wordt toegepast omdat een bepaalde mod/aanpassing/rankhack gezien wordt als cheaten. Meestal geldt duidelijk de regel dat het een cheat betreft, en wordt een clankick uitgevoerd.

Helaas zijn er verschillende grijze gebieden bij cheaten/hacken en daarom bepaalt de clanleader per spel wat wel mag en wat niet. Hij/zij legt in het besluit duidelijk uit dat het hier gaat om een grijs gebied en elke beslissing hierin dient vastgelegd te worden in documentatie. Zo wordt er in het vervolg op dezelfde manier gehandeld.

Dit document kan zonder berichtgeving hierover worden aangepast. Na aanpassing gelden de nieuwe regels. In de pagefooter kun je zien wanneer dit document voor het laatst is aangepast. We adviseren iedereen om de wijzigingsdatum af en toe te controleren.

================================
LAATSTE AANPASSING: 12 SEPTEMBER 2015 (Meloen)
================================